Kirjaudu sisään Rekisteröidy Ohje Käyttäjälista Haku Jooga- ja meditaatiofoorumi Foorumin päävalikko
Joogafoorumi - Keskustelufoorumi joogan ja meditaation harrastajille

Jooga- ja meditaatiofoorumi Foorumin päävalikko » Yleinen keskustelu » Natha, Gregorian Bivolaru and MISA Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe 
Seppo Isotalon kommentti foorumille
LähetäLähetetty: Maanantai 16.06.08 12:41 Vastaa lainaamalla viestiä
natha
Liittynyt: 10 Syy 2004
Viestejä: 50
Paikkakunta: Helsinki




Seppo Isotalon pyynnöstä lähetämme hänen näkemyksensä tässä foorumissa käydystä keskustelusta. Seppo Isotalo on seurannut ulkopuolisena tarkkailijana sekä Romaniassa käytyä oikeudenkäyntiä, Gregorian Bivolarun tapausta Ruotsissa ja tutustunut henkilökohtaisesti laajalti koulumme toimintaan useissa eri maissa.

-Jooga- ja Tantrakoulu Natha



Huomoita MISAa ja Nathaa vastaan tehdystä parjauskampanjasta


Nimimerkki "joogameditaatio" ilmaantui syyskussa 2007 tälle foorumille samalla kun Bukarestissa aloitettiin oikeudenkäynti 21 joogaopettajaa vastaan. Ruotsissa toimiva kansalaisjärjestöjen yhteiselimen (www.osce-ngo.net) edustajana olen seurannut tätä oikeudenkäyntiä vuoden ajan. Vuoden aikana olen osallistunut ulkopuolisena tarkkailijana MISA:n toimintaan Romaniassa ja Pohjoismaissa. Olen tavannut myös ne asiantuntijat, jotka osallistuivat Ruotsissa oikeuskäsittelyyn. Tämän oikeudenkäynnin perusteella MISAn perustajalle ja johtajalle Gregorian Bivolarulle myönnettiin pysyvä oleskelu- ja työlupa Ruotsissa.

Täydentävän kuvan Nathan ja MISAn suhtautumisestaa seksuaalisuuteen olen saanut osallistumalla eroottisen Tantran kurssille Tampereella 23-25.05.2008. Suosittelen kurssia kaikille, jotka haluavat tietoa siitä kuinka seksuaalisuutta vääristelevän kulttuurin aiheuttamat ongelmat ovat ratkaistavissa. Olen elänyt 72 vuotiaaksi ymmärtämättä tätä. Olen suositellut omille lapsilleni; Katarinalle 24 ja Peterille 29 osallistumista tälle Nathan kurssille.

Ruotsin oikeudenkäynti perustui todistajien kuulemiseen ja asiantuntijoiden lausuntoon. Tämän aineiston ja oman osallistumiseni perusteella voin vakuuttaa, että MISAn toiminnassa ei ole mitään lain tai moraalin vastaista. Päinvastoin Gregorian Bivolaru on luonut yhteisön, jonka tavoitteet ja toiminta on eräs kokonaisratkaisu meidän yhteiskuntamme kriisiin - henkisyyden puuttumiseen. Erityisesti erotiikan ongelman hän on ratkaissut myönteisesti; korkeiden ihanteiden mukaisesti. Omien havaintojeni mukaan tuloksena on tuhansia onnellisia ihmisiä; kauniita, avoimia ja sydämellisiä.

Oikeudenkäynti Romanissa perustuu siihen aineistoon, jonka polisii hankki hyökkäämällä MISAn oppilaiden ja opettajien asuntoihin v 2004. Oikeudenkäynnin ensimmäisen vuoden aikana ei mitään todisteita ole kuitenkaan esitetty - syyttäjän aineisto on edelleen salaista. Oikeutta käydään levittämällä perustelemattomia syytöksiä lehtien palstoilla ja television uutislähetyksissä. Jo ennen ensimmäistä istuntoa ilmestyi johtavan päivälehden kotisivuille (www.jurnalul.ro) syyttäjän vuotama 800-sivuinen parjauskirjoitus 42 MISAn opettajasta. Tämä materiaalin vuotaminen oli laitonta syyttäjän taholta. Kuitenkin sen perusteella voidaan todeta, että sen paremmin rikosnimikettä kuin sen pohjana olevaa todisteita ei ole. Oikeudenkäynti siis perustuu parjauskampanjaan Romanian lehdistössä.

Tätä aineistoa tuo nimimerkki "joogameditaatio" Suomeen. Parjauksen pohjalta ei voi keskustella, vaan siitä tulee tehdä ilmoitus poliisille. Jokainen "joogameditaation" kirjoituksista täyttävät rikoksen tunnusmerkit ainakin kolmessa lain kohdassa; vakaumuksen, yksityiselämän ja kunnian loukkaaminen.

Lopuksi esimerkki tähän foorumiin romanialaisista roskalehdistä kopioidusta mahdottomista väitteistä. Väitetään, että järjestetään kursseja, joilla nuoria tyttöjä koulutetaan Gregorian Bivolarun käyttöön. Kommenttini on, että tämä toiminta olisi voitu lopettaa tarpeettomana kun GB elää jo neljä vuotta kaukana Romaniasta, paikassa jonka vain lähimmät ihmiset tuntevat.

Suomessa vielä parjataan, Ruotsissa joutuu Gregorian Bivolaru piiloutumaan siitä huolimatta, että hänellä on maan hallituksen tuki.


Seppo Isotalo
Docent vid Helsingfors Universitet
Örtagårdsvägen 25
12534 ÄLVSJÖ
+468-51971064
Mobil +46707633666
Skype: sisotalo
Email: isotalo(at)comhem.se


P.s. En halua osalistua "keskusteluun" foorumissa, jossa puheenvuorot ovat rikollista. Ne jotka haluavat kommentoida sanomaani voivat kirjoittaa minulle suoraan tai soittaa minulle joko tavalliseen puhelimeen tai Skypeen.


Viimeinen muokkaaja, natha pvm Tiistai 17.06.08 14:12, muokattu 1 kertaa
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla

LähetäLähetetty: Maanantai 16.06.08 16:06 Vastaa lainaamalla viestiä
Yogi Kamalamuni
Vieras




Hari Om,

Tämä Isotalon selonteko oli erittäin hyvä saada tähän ketjuun. Asiaan tuli vihdoinkin selvä ulkopuolisen tarkkailijan näkemys asiasta joka kertoo selvät sävelet koko hommasta.

Nyt jää nähtäväksi miten joogameditaatio asian ottaa. Kunpa vaan ei menis herneenpalko vaan syvemmälle sieraimeen...(jos se enää syvemmälle edes menee).

LähetäLähetetty: Maanantai 16.06.08 17:50 Vastaa lainaamalla viestiä
Nöyrin palvelijanne
Liittynyt: 26 Tam 2004
Viestejä: 235
Paikkakunta: Tossun alinen




Siis Seppohan on selvästi aivopesty kun se on käynyt kurssillakin, no doubt.. On ne pirun eteviä ne MISAn hypnotisoijat. Ja mistä sitä tietää, jos ne on vaikka lahjonu sen!?
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

Re: Seppo Isotalon kommentti foorumille
LähetäLähetetty: Keskiviikko 18.06.08 08:07 Vastaa lainaamalla viestiä
joogameditaatio
Liittynyt: 12 Syy 2007
Viestejä: 29




Hei Seppo,

tervetuloa keskusteluun!

Oletko henkilökohtaisesti haastatellut Gregorian Bilovarua, ruotsissa asuvaa Natha-Misa johtajaa, tai suomen johtajaa Daniela Daeta (Daniela Dee) ja suoraan kysynyt heiltä syytteistä porno videoiden tekemisestä ja myynnistä ja viattomien tyttöjen lähettämisestä Bivolarun luokse seksipartnereiksi henkisyyden nimissä?

Tämä on koko ajan ollut pääsyy ja kysymys tämän keskusteluketjun synnyssä ja vielläkään niin sinä kuin kukaan Misa-Nathan edustajista ei ole näihin kysymyksiin vastannut. Luulisi sen olevan erittäin helppoa, jos mitään tämänkaltaista toimintaa ei ole olemassa.

Henkinen rikos on se että tällaista toimintaa tehdään "korkeiden henkisten päämäärien" nimissä.
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

Re: Seppo Isotalon kommentti foorumille
LähetäLähetetty: Keskiviikko 18.06.08 08:19 Vastaa lainaamalla viestiä
Eilidh
Liittynyt: 06 Tam 2008
Viestejä: 21




joogameditaatio kirjoitti:
Hei Seppo,

tervetuloa keskusteluun!

Oletko henkilökohtaisesti haastatellut Gregorian Bilovarua, ruotsissa asuvaa Natha-Misa johtajaa, tai suomen johtajaa Daniela Daeta (Daniela Dee) ja suoraan kysynyt heiltä syytteistä porno videoiden tekemisestä ja myynnistä ja viattomien tyttöjen lähettämisestä Bivolarun luokse seksipartnereiksi henkisyyden nimissä?

Tämä on koko ajan ollut pääsyy ja kysymys tämän keskusteluketjun synnyssä ja vielläkään niin sinä kuin kukaan Misa-Nathan edustajista ei ole näihin kysymyksiin vastannut. Luulisi sen olevan erittäin helppoa, jos mitään tämänkaltaista toimintaa ei ole olemassa.

Henkinen rikos on se että tällaista toimintaa tehdään "korkeiden henkisten päämäärien" nimissä.


Luin viestiketjun. Jäin samaa selkeää vastausta kaipaamaan kuin Joogameditaatio..
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 18.06.08 20:46 Vastaa lainaamalla viestiä
Yogi Kamalamuni
Vieras




Joogameditaatio-nimimerkin touhu on sensävyistä, että mun puolesta moderaattori voisi poistaa koko nimimerkin.

Kaikella rajansa, kaikella rajattomuutensa.

Hari Om,
-Bholananda

LähetäLähetetty: Keskiviikko 18.06.08 22:46 Vastaa lainaamalla viestiä
Juhana
Liittynyt: 07 Elo 2007
Viestejä: 269




Olen täysin eri mieltä.

En kaipaa Neuvostosensuuria - selkeitä vastauksia sen sijaan kaipaan. Tämä aihe on mielenkiintoinen - itsekin koen että selkeitä vastauksia ei ole vielä tullut.


Juhana
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 18.06.08 23:05 Vastaa lainaamalla viestiä
Juhana
Liittynyt: 07 Elo 2007
Viestejä: 269




Jos "joogameditaatio" poistetaan, poistun itsekin.


Juhana
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

LähetäLähetetty: Keskiviikko 18.06.08 23:45 Vastaa lainaamalla viestiä
-
Liittynyt: 21 Tam 2006
Viestejä: 361




Juhana kirjoitti:
Jos "joogameditaatio" poistetaan, poistun itsekin.


Juhana


Samaa mieltä. Kaikilla meistä on vapaus ilmaista ajatuksiamme. Kukaan meistä ei ole oikeassa tai väärässä, ja tässäkin ketjussa ollaan kysytty kysymyksiä, joihin ei kysyjän mielestä olla vastattu.

Korostan, että itse en ota kantaa koko aiheeseen, koska en tunne aihetta ollenkaan. Mutta kenenkään vapautta ilmaista mielipiteensä ei tule rajoittaa.

_________________
*poistunut*
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

LähetäLähetetty: Torstai 19.06.08 00:16 Vastaa lainaamalla viestiä
Nöyrin palvelijanne
Liittynyt: 26 Tam 2004
Viestejä: 235
Paikkakunta: Tossun alinen




_uku kirjoitti:
Mutta kenenkään vapautta ilmaista mielipiteensä ei tule rajoittaa.


http://tinyurl.com/6elrd3

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Internet-kirjoittelu+vie+tamperelaismiehen+vankilaan/1135236788703

Foorumin adminit eivät tällä hetkellä ole vastuussa muiden kirjoittelusta, joten viestien tuhoaminen ja bänniminen suojelisi lähinnä herjaajia:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/22617-nettirasistien-rajoittamiselle-tukea
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

Seppo Isotalo, Gregorian Bivolaru, Natha ja MISA
LähetäLähetetty: Torstai 26.06.08 09:36 Vastaa lainaamalla viestiä
pandit
Liittynyt: 26 Nov 2007
Viestejä: 6




Seppo Isotalo on onnellinen mies, voin täysin ymmärtää miksi hän haluaa puollustaa Gregorian Bivolarua ja hänen "joogejaan".

Minäkin olisin otettu ja onnellinen, jos minut kutsuttaisiin 72:n vuoden iässä osallistumaan tantra-kursseille ja vierailemaan tantra-kouluissa useammassa eri maassa.Olisin otettu myös siitä että saisin vierailullani erikoishuomiota, minulle juteltaisiin kauniita asioita ja minua kohdeltaisiin hyvin.

Mutta siitä en ole niinkään varma, että kehottaisin tytärtäni osallistumaan touhuun. Kerrottiinko Isotalolle seksikumppaneiden vaihtamisesta? Vai tuleeko tämä vasta seuraavalla Tantrakurssilla? Tarjoaako Isotalo vaimon lainaamista naapurin petiin ratkaisuksi yhteiskunnan seksuaalisiin ongelmiin?
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

Re: Seppo Isotalo, Gregorian Bivolaru, Natha ja MISA
LähetäLähetetty: Torstai 26.06.08 12:18 Vastaa lainaamalla viestiä
Yogi Kamalamuni
Vieras




pandit kirjoitti:
Seppo Isotalo on onnellinen mies, voin täysin ymmärtää miksi hän haluaa puollustaa Gregorian Bivolarua ja hänen "joogejaan".

Minäkin olisin otettu ja onnellinen, jos minut kutsuttaisiin 72:n vuoden iässä osallistumaan tantra-kursseille ja vierailemaan tantra-kouluissa useammassa eri maassa.Olisin otettu myös siitä että saisin vierailullani erikoishuomiota, minulle juteltaisiin kauniita asioita ja minua kohdeltaisiin hyvin.

Mutta siitä en ole niinkään varma, että kehottaisin tytärtäni osallistumaan touhuun. Kerrottiinko Isotalolle seksikumppaneiden vaihtamisesta? Vai tuleeko tämä vasta seuraavalla Tantrakurssilla? Tarjoaako Isotalo vaimon lainaamista naapurin petiin ratkaisuksi yhteiskunnan seksuaalisiin ongelmiin?


Kylläpä on synkkää tekstiä ja kuten todettu niin ikävä kyllä tämä viestiketju ei ole tainnut syntymästään lähtien johtaa muuhun kuin entistä sekavampaan tilaan koko hommasta. No, karma napsahtaa sen nilkkaan kenelle se kuuluu...

Om,
-B

LähetäLähetetty: Tiistai 01.07.08 17:01 Vastaa lainaamalla viestiä
t-om
Liittynyt: 10 Nov 2004
Viestejä: 322
Paikkakunta: Tapahtuva




Esiintyykö naisilla hedelmällisyysviettiä? Hyvät hyssykät! Onko sitä valjastettu ihmisenä kehittymiseen? Kuinka ne kehtaa! Vaihteleeko ne sopusoinnussa harjoituskumppaneitakin? Jestas sentään!

(rivien välissä vilkkuu isoilla kirjaimilla: pääsisinpä mukaan, pääsisinpä mukaan, pääsisinpä mukaan, ..)

_________________
Hiljaisimmalla eniten kerrottavaa
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla

LähetäLähetetty: Maanantai 01.09.08 16:11 Vastaa lainaamalla viestiä
Deria_Leena
Liittynyt: 19 Tam 2008
Viestejä: 10




An article by Mister Seppo Isotalo

Kritik mot rumänska yogaskolans verksamhet Av Seppo Isotalo, docent i socialpolitik


Suur-Tukholma har berättat att Rumänien bryter mot mänskliga rättigheter genom att attackera yogaskolan MISA. Skolans ledare, Gregorian Bivolaru, har fått skydd i Sverige. Här granskar vi kritiken mot MISAs verksamhet.
Den kollektiva boendeformen ashram är det centrala i rumänska yogaskolans verksamhet. I en tidigare uppsats har jag skrivit att ashram behövs i östeuropeis-ka samhällen, där lönen kan vara lägre än hyran. Bo i ashram är en möjlighet att komma igång, som mikrolånen i u-länder. Ashram är emellertid grunden till yogaskolan även i Finland, där förhållandet mellan lönen och hyran är helt annorlunda.
Liv i ashrams avspeglar förhållanden mellan ledare och människornas privata liv även i övrigt inom MISA. Ett tecken på detta är att parförhållanden förekommer bara mellan yogaskolans folk. Gurun, Gregorian Bivolaru, är överallt närvarande, trots att han inte bor i Rumänien. Han saknar sedan fyra år möjlighet att träffa de tusentals människor som bildar en sammanhållen gemenskap.
Den centrala kritiken mot MISA går ut på att sammanhållningen är så stark att Bivolaru egentli-gen leder en sekt. Jag har, efter att i ett år ha följt MISA:s verksamhet, kommit till den slutsatsen att MISA verkligen bör betraktas som en sekt. Ja, men en sådan som förekom i Sveriges politiska liv under 1960-70 talen. Detta ledde till att polisen kontrollerade att sekten inte gick fiendens ärenden.
Dr. Karl Erik Nylund har gjort en analys på fyra punkter, som slutar med att MISA inte är en farlig sekt. Jag kompletterar detta med intryck som jag fått genom att leva så nära rörelsen som det är möjligt för en utomstående, i Rumänien, i Danmark, i Finland, i Sverige. Jag har personliga kontakter även med kritikerna på Internet och <exmisa>. Jag bygger inte på skriftligt material utan intuition - fast jag har läst mycket texter - för och emot MISA
Det personliga förhållandet mellan MISA-individer och mig - som är en utomstående - är underordnat ledningens beslut. Däremot har jag inte haft möjlighet att ta del i förhållanden mellan personerna inom MISA. Det är en fråga som myndigheterna i Rumänien måste få bedöma, så som Säpo gjorde i Sverige med vänstersekt. De interna förhållandena kan följas upp genom att myndigheterna lyssnar till personer som har lämnat sekten. Eftersom detta gäller privata frågor, bör myndigheten hålla tätt mot massmedia.
Det har emellertid begåtts uppenbara misstag hos rumänska myndigheter. Polisingripandet i Bukarest 2004 saknade grund och gav inga belägg för farlighet hos MISA, men ledde till en jättelik rättslig process som pågår sedan ett års tid, utan minsta framsteg. Den bör stoppas. Dessutom bör Gregorian Bivolaru kunna bo i det land där hans sekt verkar. Ett motsatsförhållande mellan svenska och rumänska regeringar - båda EU-länder - om hans vistelseort är orimlig.
MISA som arbetsgivare.
Karmayogan kombinerar andlig yoga och arbete inom ett kollektiv, enkelt uttryckt, själen och kroppen i en undervisningsprocess. Idealet är att en yogagrupp hittar ett övergivet bostadshus, flyttar in och börjar en renovering. Meningen är inte att åstadkomma maximal produktion utan att studenterna lär sig att arbeta i ett andligt kollektiv. I praktiken arbetar yogaskolan inom en fri marknad, men bryter mot lagar om minimilöner. Något som skulle avvika från det som betalas för arbetet i f.d. socialistländer har jag inte upptäckt. Det sociala förhållandena för personer som kommer från Rumänien för att deltaga i karmayoga i Köpenhamn är bättre än för den övriga gråa arbetskraften.
Livet efter att bygget har färdigställs eller efter att studenterna har lärt karmayogan, försummas inom MISA. Det är kanske bättre att uppfatta karmayoga enbart som en lärotid, som ger styrka att gå in i arbetsmarknaden.
Det sexuella
Kritiken i media är sensationssökande. Den mest engagerade kritiken kommer från tidigare MISA-deltagare, och finns på <www>
Tre ämnen återkommer.
1. Erotiska filmer.
2. Dansgrupper som reser till Japan
3. Leverans av unga damer till Bivolaru i Sverige.
Jag har haft långa samtal med Cecilia Tiz och kortare med Gregoriana från Constanta, träffat administratören för <exminsa>, Dan, tillsammans med Monika samt hennes man. Dessutom har jag fått ett mejl från Wien, skriven av en bioforskare, Men jag har inte lyckats tala med honom så att jag kunde veta att meilet verkligen är skrivet av biologen.
Dan gav mig fyra erotiska filmer där MISA:s folk spelar. De skiljer sig till sin fördel från porrindustrins filmer . MISA:s personer visar sin erotiska verksamhet. Det är osannolikt att dessa filmer skulle ha gjorts i vinstsyfte. Marknaden betalar för en annan typ av material. I filmerna visas samlag av MISA:s ledaren Mihaj Stojan med fru, som är skådespelare. Även ett annat par uppträder. Det visas sex mellan de två damerna, båda talangfulla skådespelare. Tre av filmerna visar enbart kvinnor i erotisk verksamhet. De är tråkiga - icke kommersiella. men inte heller undervisande, eftersom de inte visar tanken bakom erotiken. En av filmerna visar urinorgasm, men inte hur den framkallas.
Dansgrupper till Japan har ordnats genom företaget Extas. Rumänska flickor, några av dem från yogaskolan, har skrivit kontrakt med företaget och dansat i Japan. Det finns att diskutera om förberedelse- och resekostnaders delning mellan företag och dansöser. Betalningen i Japan går till företaget, som betalar enligt kontrakt till flickorna. Verksamheten har inte varit någon större ekonomisk framgång för MISA. Flickorna har säkert kunnat tjäna bättre inom kommersiellt erfarna företag
Envist förekommande kritik är att Bivolaru behöver unga damer i sin exil. Jag tror inte alls på detta. Bivolaru gömmer sig, vilket skulle vara omöjligt om en strid ström flickor levererades. Jag har inte fått träffa någon ung dam som har gjort Sverigebesök. När man frågar MISA:s flickor om detta vill de gärna komma med i nästa leverans.
Fortsätter sid 4

Seppo Isotalo
Kritik mot rumänska... fortsättning från sidan 3
Jag anser att alla dessa kritikpunkter är marginella vid bedömning av MISA:s verksamhet. De är ett sätt att låta den fria sexualiteten möta en marknad. Det är uppenbart att alla yogautövare inte accepterar dessa.
Moraliska synpunkter
Bivolaru har skapat en ny kultur för sexuallivet, Den är rikare än det normala. Kärnpunkten är mannens multipla orgasm utan utlösning. Mentala träningen riktas emellertid till att kvinnan frigör sig. Det lyckas för vissa, men inte för alla.
Enligt gällande normer bör sexlivet stanna inom äktenskapet, men normen håller inte i praktiken. Bivolaru gör en dygd av det som normen säger vara förbjudet. Det gäller i första hand sexlivets kvalitét. Ett par ska ha det skönt tillsammans.
Bivolaru stannar dock inte på parförhållandet. Han menar att det andliga sexlivet har en kvalité, som överskrider de begränsningar som omgärdar det normala sexlivet. I fall djup kärlek uppstår kan man ha andlig sex med flera inom MISA-kollektivet.
Den fria synen på erotiken ger möjlighet att göra porrfilmer och dansa mot betalning i Japan. Dessa är två försök att få pengar utöver det som byggandet av egna bostäder eller tillverkning av naturmediciner ger. Under de ekonomiska förhållanden som råder i exkommunismens Rumänien kan man inte vara så noga med på vilket sätt man skaffar pengar.
För mig - som utomstående finns - inga moraliska betänkligheter i MISA:s sexuella aktiviteter. En fri och tekniskt bra sex bör vara tillåten.
Mansgrisar
Livet i MISA motsvarar männens dröm om fri sex med många kvinnor. Ibland görs detta öppet, ibland smyger man med det, som det är brukligt . För kvinnor är frågan problematisk. Somliga tillägnar sig den manliga sexualdriften, men begränsar samlagen till män som de känner djup kärlek för.
Ett speciellt kapitel är manliga lärare, som praktiserar sin ”djupa kärlek” med sina elever. Jag finner ingen skillnad mot vanliga mansgrisar som utnyttjar sin maktposition för ett obalanserat sexliv. Jag använder citationstecknen för den djupa kärleken enbart här. I sexlivet inom MISA beaktar man i allmänhet höga etiska principer. Tekniken ger en god möjlighet till andlig sex.
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

Some comments regarding the critics against the MISA
LähetäLähetetty: Perjantai 19.09.08 01:53 Vastaa lainaamalla viestiä
natha
Liittynyt: 10 Syy 2004
Viestejä: 50
Paikkakunta: Helsinki




Some comments regarding the critics against the MISA yoga school formulated by Mr. Seppo Isotalo, docent in social politics

In order to be clear, we choose to preserve here in our letter the article written by Mr. Isotalo (which will be marked with Italic characters). Also we thought that like this we can punctually answer to some aspects from the mentioned article which we find inappropriate.
Lainaus:

Critics against the community of Romanian yoga school by Seppo Isotalo, docent in social politics
Suur-Tukholma (newspaper) has told that Romania is breaking human rights by attacking yoga school MISA`s activities. The leader of the school, Gregorian Bivolaru, has obtained protection in Sweden. Here we investigate the critics against MISA`s activities.

The collective form of living, ashram, has a central place in the activities of the Romanian yoga school. In an earlier article I wrote that ashram is needed in the East-European society where the salary can be smaller than the rent. To live in an ashram is a possibility to start, like micro loanes in the developing countries.. But ashram is a basis of yoga school even in Finland, where the situation between salary and rent is completely different.



The ashram has a central place in the activities of the Romanian yoga school as well as of most of the yoga schools around the earth. The idea of an ashram it is related to the possibility to have a place of peace and silence in the middle of the modern society, a place suitable for a spiritual practice, where an aspirant to spiritual evolution can have as well an appropriate guidance. To live in an ashram represents a possibility to combine in a harmonious and efficient way the common life and the spiritual practice. To our knowledge the people moving in the Romanian ashrams are people who could have a normal life out of such a place, and who choose instead in full awareness to be part of a spiritual community. From this perspective, the statement of Mr. Isotalo is in our opinion not reflecting the truth, giving the impression that the Romanian ashrams are nothing but a sort of intermediary place to live offered to those who cannot make a living by themselves.

In fact this first opinion will be later on corroborated with many similar ones (at least from the perspective of their accuracy) in order to build a deformed picture of the Romania yoga school.
Lainaus:


The life in ashrams reflects the relationship between leader and private life of people even otherwise within MISA. A sign of this is that couple relationships take place only between the people inside the school. The guru, Gregorian Bivolaru, is all over present, though he does not live in Romania. He has been missing four years a possibility to meet the thousands on people who build up a cohesive community.


The life in the ashrams it is a normal life. The aspects added by the belonging to a spiritual community are related to a daily spiritual practice, and meant to enrich life, to make it better and happier. Still, the private aspects of life remain private even when living in an ashram, therefore people decide alone about their relationships, no matter if we talk about love relationships, friendship, brotherhood, or other forms of relationships. We cannot believe that Mr. Isotalo succeed to make such an extended social study upon all the ashrams of MISA yoga school to be able to state that couple relationships happen only between people inside school. In fact it seems that the little time Mr. Isotalo spend between the yogis of MISA allowed him to draw such a conclusion not only referring to the ashrams, but to the entire school (which to our knowledge exceed for the moment 20.000 people).

Lainaus:
The central criticism of the MISA is that the tigh is so strong that Bivolaru is actually leading a sect. After having followed the activities of MISA during a year, I have come to the conclusion that MISA really should be considered as a sect. Yes, but one like appeared in Sweden's political life in the 1960-70. This lead to the police controlling that the sect did not act in the interest of enemies.
Dr. Karl Erik Nylund has made an analysis on four points, with the conclusion that MISA is not a dangerous sect.


This information is not only inaccurate, but rather false. The analysis made by Dr. Nylund concluded that MISA does not fulfil the necessary conditions to be named as a sect. Therefore here Mr. Isotalo wants to confirm and even to strengthen a statement which is in fact false.

Lainaus:
I complete this with the impression that I got through living as close to the movement as it is possible for an outsider, in Romania, Denmark, Finland, in Sweden. I have personal contacts with the critics on the Internet and <exmisa>. I do not base on written material without intuition - although I have read many texts - for and against MISA.
The personal relationship between MISA-individuals and me - which is as an outsider – subordinated the decision of the leadership. However, I have not had a chance to take part in the relationships between people in MISA.


To our knowledge Mr. Isotalo had visited many of the MISA facilities; he was welcome and treated with all possible attention and respect, this being in fact a simple Romanian custom. We personally met him both in Romania and Denmark, and we could observe the way he was treated. Beside this he was helped in his investigations and even helped from personal reasons, getting personal assistance and health support from the Romanian yogis. Therefore we do not understand why he wants to place himself now as an “outsider”, therefore by this inferring the idea that he was treated as one and forced to remain one. He is claiming now that he had not the chance to take part in relationships between people in MISA. It seems for us that he is now contradictory in his statements. Was him a “detached witness”, sitting completely out of MISA life, without interfering with the movement, or he was inside it, in direct and close contact with many of the yogis? Because then, in our opinion, he cannot anymore assume the “outsider” position, even complaining of not having the chance to take part in relationships.

Without wanted to be at all malicious and insinuators, we would like to ask Mr. Isolato if he tried to have “couple relationships” with people from MISA and being refused he now consider himself an outsider.


Lainaus:
It is an issue that the authorities in Romania have to assess, as Säpo did in Sweden with the Left wind political sect. The internal situation can be found out by having the authorities listening to people who have left the sect. Since this has to do with private matters, the authorities should keep that private from the mass media.



We do not want here to ignore or to diminish Mr. Isolato’s expertise abilities, but once more he is naming MISA a sect, a conclusion he was drawing alone, being in fact not supported by other experts (like the one mentioned previously); moreover, in his opinion the internal situation regarding MISA can be judged the best by investigating people who left the movement. Therefore such people in his opinion prove more credibility then any of those that freely choose to join the Romanian yoga school. We are invited to formulate an opinion about a certain situation by looking carefully on the few existing exceptions. We are sorry to say that we find such an advice both scientifically and humanly unreliable.


Lainaus:
However, Romanian authorities have committed obvious mistakes. Police action in Bucharest in 2004 had no basis and gave no evidence of the danger of MISA, but led to a huge judicial process that has been going on for years, without the slightest progress. It should be stopped. In addition, Gregorian Bivolaru should be able to live in the country where his sect is working. A conflict between Swedish and Romanian governments – both of them EU countries – about his staying place are unreasonable.


MISA as an employer.
Karmayoga combines spiritual yoga and work within a community, simply stated, the soul and the body in a learning process. Ideally, a yoga group finds an abandoned house, moves in and starts a renovation. It is not intended to achieve maximum production but that the students learn how to work in a spiritual community. In practice, yoga school is working in a free market, but violates the laws of minimum wages. Something that should deviate from what is paid for the work of the former socials countries I have not seen. The social conditions for people coming from Romania to participate in karmayoga in Copenhagen is better than those of the other grey workforce.
Life after the construction have been completed or after the students have learned karmayoga is neglected in the MISA. It is perhaps better to perceive karmayoga only as a learning process, which gives strength to enter the labour market.



Karma yoga it is a millenary yoga system, possibly as old as any other yoga system. The aim of this system is the common aim of any yoga and true spiritual system, the spiritual accomplishment, spiritual salvation. It is not only about fixing an abandoned house (by the way, most of the ashrams are houses which weren’t found as abandoned, but the yogis were buying them and afterwards renovating and sharing them with others as ashrams) Therefore it is inappropriate to talk about “after learning karma yoga”, as such a system, being a spiritual path, tends to coincide with the life of its practitioner to the complete overlapping, going together until reaching the spiritual perfection. The aim of any spiritual school is to lead its students to the state of spiritual accomplishment, considering that after attaining such a level one can decide in full awareness the direction of his/her life. The karma yoga system is not at all a system build ad-hoc by some occidentals in order to find a way to enter the labour market in a sort of “pseudo black-work” (maybe with a bit better living conditions, as Mr. Isotalo wants to suggest us). It is a system highly appreciated in the oriental part of the world (to mention here the wonderful example of Gandhi and of Mother Tereza) for its efficiency and which we deeply believe it can be implemented as well in the western society.

Lainaus:
The sexual criticism in the media is sensation seeking. The most enthusiastic criticism comes from former MISA-participants, and visit the <www>
Three topics are recurrent.
1. Erotic movies.
2. Dance groups travelling to Japan
3. The supply of young ladies to Bivolaru in Sweden.
I have had long talks with Cecilia Tiz and shorter with the Gregorian from Constanta, met with the administrator of <exmisa>, Dan, along with Monika and her husband. In addition, I received an e-mail from Vienna, written by a Bio scientist, but I have not been able to talk to him so that I could know that the mail actually came from the biologist.

Dan gave me four erotic films in which MISA's people are acting. To their advantage they differ from the films of porno industry. MISA's people show their erotic activities. It is unlikely that these films were produced by profit purposes. The market pays for a different type of material. In the films is shown intercourse by MISA's leader Mihai Stoian with his wife as actress. Even an other couple appear. Sex between the two ladies, who are both talented actress is shown. Three of the films show only women in erotic activities. They are boring – not commercial but not educational either, because they do not demonstrate the idea behind eroticism. One of the films show urinary orgasm, but not how it is produced.


It is interesting for us to notice that Mr. Isotalo has a much wider area of expertise than his docent title might suggest us. Not only that he seems a good knower of the porno industry market (from both financial and quality perspective) but he seems to have a worth opinion upon the educative aspects of these movies. Letting aside the ability of expertise of Mr. Isotalo, we have to notice his clear interest towards eroticism, manifested here in a more obvious way than previously when he was just “studying” the couple relationships within MISA being still an “outsider”.

Lainaus:
Dance groups to Japan has been arranged through a company Extaz. Romanian girls, some of them from yoga school, has signed contracts with the company and danced in Japan. Something to discuss about is the preparation and trip expenses sharing between the company and dancers. Payment in Japan goes to the company, which pays according to the contract to the girls. The activity has not been a great economic success for MISA. The girls could have for sure been able to earn better in a commercially experienced enterprises.


Here we need to remind Mr. Isotalo that despite long lasting and quite heavily instrumented trials on-going now in Romania against MISA, such a direct connection he is stating here – namely that Romanian girls working for Extaz company were providing MISA with money (without a great economic success...) – was never proved, but rather just persuaded. We come to ask ourselves if it can be that Mr. Isolato has valuable information that for the moment Romanian Justice does not have. Again, in our opinion, Mr. Isotalo is a little bit over-zealous, formulating unsustainable statements against MISA, even if hidden under the mask of an apparently equanimity. Why all these little “miss-placements” if your intention was only to put out a truth-reflecting report, Mr. Isotalo?

Lainaus:
According to the existing criticism Bivolaru needs young ladies in his exile. I do not believe this at all. Bivolaru is hiding, which would be impossible if there was a continuous flow of girls delivered. I have not met any young lady who has made visit in Sweden. When you ask MISA's girls about this, they would like to join the next delivery.


In order to show that what we mentioned before it is not just a way to attack Mr. Isolato, but a simple analysis of his report, here we have probably the clearest proof. Mr. Isolato states that the flow of girls towards Mr. Bivolaru cannot exist, and he himself didn’t meet any such young lady in Sweden. Then in the very next line he is writing: “When you ask MISA's girls about this, they would like to join the next delivery”. But this is so clearly suggesting that in fact such a flow exists, as MISA’s girls wants to join the next delivery. So which is in fact your true opinion about this, Mr. Isotalo? And if your opinion is clear that such a flow could and does not exist, then why your last phrase is in fact so obviously insinuating it? Not to mention that once more you place yourself in the position of knowing all MISA women’s opinion. We wonder in fact how many of such young girls you have truly asked, and even here, what was your intention when doing it?

Lainaus:
Continued on page 4
Seppo Isotalo
Criticism against the Romanian ... continued from page 3
I consider that all these points of criticisms are marginal in the assessment of MISA's activities. They are a way to let the free sexuality meet a market. It is clear that all yoga practitioners do not accept them.
Moral viewpoints
Bivolaru has created a new culture of sexual life. It is richer than normal. The core point is man's multiple orgasm without ejaculation. Mental training is directed, however, for the woman to liberate herself. Some succeed in this, but not everybody.
According to the common norms sex life should stay in the marriage, but it does not work in practice. Bivolaru makes a virtue of what the norms say being prohibited. This applies in a first place to the quality of sex life .. A couple should feel wonderful together.


We had attained many conferences and lectures held by Mr. Bivolaru, while to our knowledge Mr. Isotalo didn’t. In all the lectures in which the subject “eroticism” came out, Mr. Bivolaru was strongly recommending that for a spiritual seeker sexuality is only (if clearly and in full awareness decided) a tool, and this always respecting Brahmacharia, one of the basic ethical and moral rules (known in yoga as Yama and Niyama). The complete control of the sexual impulses is for sure an important point during any spiritual path (no matter if we consider abstinence or if we consider having an active sexual life based on sexual continence), and out of this idea such a subject like the erotic life is not at all out of question when talking about spirituality. Even pleading for a richer sexual life does not necessarily looks peculiar. But from here, to make a virtue out of sexual norms which are prohibited by society, the distance is very large. And especially coming from a person who never attended live a lecture held by Mr. Bivolaru, it might sounds even tendentiously.

Lainaus:
Bivolaru doesn't, however, stop in the couple relationships. It is his opinion that spiritual sex life have a quality, which exceeds the limits, enclosing the normal sex life. In the case that deep love appears you can have spiritual sex with several people within the MISA community.


Without wanting to substitute myself with Mr. Bivolaru, or to put out opinions on his behalf, he is constantly talking about making love and not about having sex, even if pretended to be “spiritual”. Also, once more we are seeing here the already redundant argument of having spiritual sex with several people within the MISA community, therefore clearly suggesting that the Romanian yogis from MISA are strongly recommended (if not even imposed) to only have sex between each others. Is it Mr. Bivolaru promoting a free sexual life, as you stated before, even making a virtue of what the norms say being prohibited, or on the contrary he is restricting people’s freedom by only allowing sex between the members of the movement? We find you once more contradicting yourself in just about few written lines. Mr. Isotalo, allow us to ask you a personal question: did you try to have sex with someone from MISA and you have been refused? Please accept in advance our apologises if such a question makes completely no sense, but your contradictory and confusing way of reporting can only suggest us that you draw such conclusions not based on true and appropriate observation, but on personal issues, of which we don’t want to insist here, being a private matter.

Lainaus:
The free approach to eroticism provides the opportunity to do Porno films and dance in return for payment in Japan. These are two attempts to obtain money besides that building of own homes and producing natural medicine give. Under the economic conditions prevailing in ex-communistic Romania one can not be so strict about how to get money.
Criticism against the Romanian ... continued from page 3
For me – as an outsider- do not have any moral thoughts about MISA's sexual activities. A free and technically good sex should be permitted.


Once more Mr. Isotalo is formulating strong statements regarding the money obtained by MISA. Previously he was insuring us that neither the porn movies nor the dancing in Japan were worth from the financial perspective; now these two are indicated as modalities to obtain money in MISA (still not proved from the judicial perspective... but Mr. Isotalo knows better). And we are suggested to have mercy; in a poor country like Romania we shall not expect people to have strong and righteous moral and ethical principles. In this very moment we sincerely doubt your moral and ethical principles, Mr. Isotalo. In fact you tell us you do not have any moral thoughts about MISA's sexual activities. Maybe the sense of this phrase is doubtful, as we are no English native speakers; but the way it came out (even if by accident) might still reflect your true intentions.

Lainaus:
Male pigs
Life in MISA equals to men's dream of free sex with many women. Sometimes, this is done openly, sometimes hiding it, as it fits .. For women, the question is problematic. Some acquire the male sexual drive, but it limits intercourse to men to whom they feel deep love for.
A special chapter is male teachers, who practice their "deep love" with their students. I find no difference to the ordinary male pigs who use their position of power to an unbalanced sex life. I use the quotation marks for the deep love only here. In sex life within MISA they generally take into account high ethical principles. The technique provides a good opportunity for spiritual sex.


And if before we were having doubts if your intention is immoral or not, here you succeed to prove it is. Even if the behaviour of some individuals which are part of the MISA school might be wrong and not respecting moral and ethical principles, to call the men that are students or teachers in MISA male pigs is outrageous, shocking, and disgraceful. This in our opinion disqualifies you, Mr. Isotalo, and does not fit with your docent title, to your respectable age, and even less to your social and professional position. If during reading this article we could sometimes still wonder about your intentions while writing it, the way you ended clearly confirms what we could only suspect in the beginning. It seems to us that you are now animated by feelings of hatred and frustration, and that you want your revenge. You build up an article which under the mask of a supposed objectivity is formulating and insinuating many accuses against MISA, all of them being unproved and un-sustained, meant just to raise lots of doubts in those reading it. Without needing too much of a judgement capacity, we can easily reckon on your language all the dirty accuses which are performed on the anti-MISA web-sites, together with their disgusting language. I think we shall mention here that you admitted to have had long talks to a person previously you were calling “crazy”; and forgive us if we won’t use names here, as we do not intend now to use your words in order to denigrate somebody. What remains for us is to ask if all these are a result of your own judgement, or if you (like some others which now spend their time and energy only for denigrating MISA – with whom you admitted to spend many long talks) are playing a game set up by other people and interests.

MISA
On behalf of NATHA Finland, Daniela Dae





Another aspect which in the case of Mr Isotalo is reflecting
why frustration leads to revenge


In yoga we use to focus on people's qualities and bright parts. That became our nature. In the Wild West, they use to shoot first and then to ask "who are you and what do you want?"
In Yoga, we welcome guests and ask them how we can help them. That was also the case of Seppo Isotalo.
When he first came closer to our yoga school he manifested curiosity and wanted to know us better. He was working on a study about our yoga school as the representative of the OSCE-NGO and asked for our openness and transparency in order to build his study as close to the truth as possible.
As we have nothing to hide and always welcome guests, we granted him full and absolutely for free access to activities of the yoga school, including classes, camps, seminars and parties.
He presented himself as one that "wants the truth to come out" and to prove that the Yoga School was wrongfully accused in Romania, because this is his final conclusion, he said.
Beside our yoga school, he also studied the anti-MISA sites and Forums and we were surprised to hear his opinion about them: he said first that the person leading all this game and signing up the articles is in need for psychiatric treatment, and after some time that the texts look like they are written by "disappointed" ex-MISA members; in reality it is so obvious that behind them there is the Romanian Secret Police, who always hated Yoga. And that the texts are written by secret police officers, experts in mass-media manipulation, and that the Romanian Securitate, or SRI is actually a criminal organisation!
Then he stated that he knows some methods to unmask them and to make them truly respect the fundamental human rights of freedom of the mind and expression.
Soon after, during the Finnish Summer-Solstice Camp, in one afternoon while talking together in a little office about his beneficial intentions, he revealed to me one of his "methods". He said that he consider that it would be a good idea if members of your school will have the possibility to take part to mundane high-society parties, where they could get in touch with very important and influent persons that would eventually offer their help.

For me it sounds like a not-so-Yogi way of acting, it sounded more like a political game.
But the weird part was just at its beginning. Very soon after that, along the conversation, he invited me to such a party in Stockholm, which in fact was the marriage-party of one of his friends. And he asked me to join him at the party and to present myself as being his PARTNER.

Well, I was very surprised, mainly about the proposal of being his partner, I was expecting that he, as an honest man in his 72 years old and the representative of his organisation, in the above situation will ask me to join him and to present myself as being the representative of the Finish yoga school, or at worst as a FRIEND… If we were to became friends for real until that moment…because I was treating and considering him as the representative of his Human Rights Organisation.
In the first moment I thought that maybe he is having difficulties in finding his words, as he is not a native English speaker. But my common sense told me that FRIENDSHIP is an essential English word, which cannot be confused with PARTNERSHIP.
My feeling, that it is not right to be like this and is not an honourable invitation, was enforced by another fact. If we were about to attend a press-conference or a business meeting, I could have played the role of a business-partner. But when going to a friend’s wedding, where people go in couples, eat and dance, and he intends to introduce me as his PARTNER, what kind of PARTNER could I represent in their eyes?
I never saw people going to weddings with their business-partners, certainly not.
According to my principles in life, a love relationship is a matter of deep respect, consideration, time offered for knowing each other, time in which the love can blossom. Else it is only about sexual desire.
It was simply making me feel that I am sexually harassed by his intentions and words, completely under my dignity.
So I politely refused him, while suspicious bells about him were ringing in my ears.
Soon I heard, in a direct dialogue with other persons facing this situation, that other young women were sexually harassed by him.
In all this similar situations, he was definitely not searching for the whole, I mean for love which can in a normal way lead to harmonious erotic interaction between the two people loving each other.

Indeed nobody offered him sex. But I have to say that it is obvious it was him desperately looking for it.
And because it is not in accordance with our principles to offer sex, he did not get what he wanted. Moreover, he was not behaving like an official studying the yoga organisation for a Human Rights Report, but he was just taking advantage of all the free of charge events he received and was running actually a personal agenda.
A human being that has self-respect and common sense will never accept this kind of behaviour. Yogis are always good-hearted but they are never stupid.

On behalf of Natha Finland, Daniela Dae
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla

Natha, Gregorian Bivolaru and MISA
  Jooga- ja meditaatiofoorumi Foorumin päävalikko » Yleinen keskustelu
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Sivu 5 Yht. 8  
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
  
  
 Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin  
Web-suunnittelu, ohjelmointi ja muut palvelut tämän foorumin tekijältä!



Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
Designed for Trushkin.net | Themes Database