Kirjaudu sisään Rekisteröidy Ohje Käyttäjälista Haku Jooga- ja meditaatiofoorumi Foorumin päävalikko
Joogafoorumi - Keskustelufoorumi joogan ja meditaation harrastajille

Jooga- ja meditaatiofoorumi Foorumin päävalikko » Yleinen keskustelu » Onko Taavi Kassila eettinen joogaopettaja? Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Seuraava
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe 
Onko Taavi Kassila eettinen joogaopettaja?
LähetäLähetetty: Keskiviikko 29.06.11 22:41 Vastaa lainaamalla viestiä
Kevättä

Ylläpidon kommentti:
Kevättä-nimimerkin kirjoitukset ovat poistettuja. Sekä kirjoittajan omasta pyynnöstä että häntä koskevaa käräjäoikeuden poistomääräyksestä johtuen poistettuja.

Nyt on ilmassa huhuja, joiden mukaan Taavi Kassilan toiminnassa on kaikkea hämärää. Nuorten naisten vonkaamista, seksiaddiktiota, maksullisissa käyntiä.
Ja toisaalla Kassila tekee businestä puhumalla selibaatista ja universaalista rakkaudesta. Saa ensin naiset herkkään tilaan ja iskee sitten kiinni. Joka kurssilla vaikuttaa olevan eri muusa.

Onko Kassilan toiminta eettistä?
Mikä saa nuoren naisen/tytön lankeamaan häneen? Kokemuksia?

Viimeinen muokkaaja, Kevättä pvm Tiistai 05.07.11 21:16, muokattu 2 kertaa
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

Blogi
LähetäLähetetty: Keskiviikko 29.06.11 22:50 Vastaa lainaamalla viestiä
Kevättä

Kevättä-nimimerkin kirjoitukset ovat poistettuja, lisätietoja ensimmäisessä kirjoituksessa.

Blogi, jossa kirjoittaja kertoo Kassilan kohelluksesta löytyy täältä. Kommenteissa Karoliina Hallenberg kertoo nimellään, kuinka Taavi yritti vietellä hänet tytön ollessa 17v.

Ylläpidon kommentti: Linkki blogikirjoitukseen "Tarina rakkauden apostolista" poistettu, koska ymmärtääksemme sisältää lakia riikkovaa aineistoa. (kunnianloukkaus ja yksityiselämän suojan rikkominen, ei välttämättä koske em. Karoliina Hallenbergin kommenttia) Katso: http://jooga.meditaatio.fi/viewtopic.php?p=19885#19885

Ei kunnianluokkauksia
LähetäLähetetty: Keskiviikko 29.06.11 23:51 Vastaa lainaamalla viestiä
Subudhinath
Ylläpitäjä

Viestisi kyseisen henkilön toiminnasta rupee olemaan kunnianloukkauksen rajalla. Olen foorumin omistajana käytännössä foorumin vastuussa oleva "päätoimittaja". Jos syytettä haluttaisiin nostaa niin joutuisin viranomaisille paljastamaan koneesi osoitetta ja s-posti osoitettakin.

Tällaista pitäisi toki saada keskustella, mutta harkiten. Pyydän sinua muokkaamaan viestisi tätä ajatellen.

Äänestys tällaisessa asiassa ei ole asiallinen, eikä oikeastaan kerro mitään... siksi sen poistin.

Olisi toivottavaa että henkilö joka näin herkässä asiassa mainitsee toisen henkilön nimeltään myös omalla nimeellä esiintyisi. Ja että kirjoittaja voisi luotettavasti perustella kaikkia väitteittään.

LähetäLähetetty: Torstai 30.06.11 00:18 Vastaa lainaamalla viestiä
Kim

Tällaiset tapaukset ovat kimurantteja... Joogan tai meditaation opettaminen on julkinen toimenkuva. Tässä jos missä hommassa kuuluu ottaa vastuu valinnoistaan. On ymmärrettävää jos jonkun opettajan toimet joutuvat syyniin jos siihen on aihetta.

Nyt ja kaikissa muissakin tapauksissa joita aika ajoin putoilee on äärimmäisen tärkeää pysyttäytyä oman kokemusmaailmansa piirissä. On epäasiallista huudella nimimerkin takaa ja kritisoida tapausta jos siitä ei ole minkäänlaista omakohtaista tietoa. Nimimerkin käyttäminen ei tietenkään ole ongelma mutta käytöstavat kunniaan.

LähetäLähetetty: Torstai 30.06.11 01:05 Vastaa lainaamalla viestiä
birendra

Kiinnostava kysymys on myös että onko Kevättä kyseisen "blogin" kirjoittaja. Vähän haiskahtaa mainoskampanjalta... Tässä kaikki kyseisen käyttäjän kirjoitukset: http://jooga.meditaatio.fi/search.php?search_author=Kev%E4tt%E4

En nyt mitenkään yritä puolustaa opettajan aseman mahdollista väärinkäyttöä, mutta Kevättä, onko sinun toimintasi täysin eettistä? Ja onko kyseisen blogin kirjoittajan käytös aina ollut eettistä?

I am he as you are he as you are me and we are all together. - Beatles

LähetäLähetetty: Torstai 30.06.11 01:35 Vastaa lainaamalla viestiä
Subudhinath
Ylläpitäjä

Kim kirjoitti:
On epäasiallista huudella nimimerkin takaa ja kritisoida tapausta jos siitä ei ole minkäänlaista omakohtaista tietoa.

Aivan, itse asiassa linkityn blogiviestin omalla nimeellä tehty kommentti oli mielestäni vakuuttavin asia mitä olen tähän liittyen lukenut. Jos enemmän astuisivat näin julkisesti eteen niin ongeman ratkaisu voisi olla lähellä (jos oletetaan että kyseiset henkilöt puhuvat totta).

Ymmärrän toki ettei jokainen tähän kykenisi (esim. em. blogiviestissä mainitun taudin takia), mutta moni varmaan voisi jos kerran kyseessä olisi näin monta tapausta (niin kuin väitetään).

LähetäLähetetty: Torstai 30.06.11 07:39 Vastaa lainaamalla viestiä
Medusa

Minä epäilen myös että Kevättä on sama henkilö joka on kirjoittanut tuon bloginkin. Itselläni ei ole tapana lähteä ketään tuomitsemaan sen perusteella mitä joku toinen sanoo.

Kyllä vain
LähetäLähetetty: Torstai 30.06.11 07:53 Vastaa lainaamalla viestiä
Kevättä

Kevättä-nimimerkin kirjoitukset ovat poistettuja, lisätietoja ensimmäisessä kirjoituksessa.

Olen blogin kirjoittaja.

Miksikö kirjoitan? Haluan herättää keskustelua joogaopettajan/henkisen luennoitsijan vastuusta, sekä varoittaa naisia Taavista. Uskon että oman kokemukseni kertominen voi säästää jonkun toisen naisen samalta tuskalta.

Olen kuullut useasta lähteestä, että Taavi on jättänyt peräänsä järkyttyneitä, uskonsa menettäneitä nuoria naisia. Taavi käyttää järjestelmällisesti asemaansa väärin. Minä olen vain yksi tapaus, ja vielä laimeimmasta päästä, olenhan kuitenkin jo ihan aikuinen nainen, vaikkakin Taavia 26-vuotta nuorempi.

Vakuutan, että blogissa kirjoittamani asiat ovat totta. Olen varautunut mahdolliseen oikeusjuttuun. Olen säästänyt kaikki meilit, textarit yms jotka olen vaihtanut Taavin kanssa. Näissä viesteissä Taavi puhuu samoista asioista, jotka blogissa mainitsin. Olen tutkinut lakipykäliä. Kunnianloukkaus syytteen vesittää seuraavat seikat; 1. Asiat joista kerron, on totta, ja niille on todisteet. 2. Ammatinharjoittajaa saa kritisoida toiminnastaan. Päätös jää toki oikeusistuimelle.

Mielestäni olen tehnyt oikean ratkaisun tuodessani tämän asian julki. Jo se, että Karoliina otti minuun yhteyttä ja halusi kertoa tarinansa, kertoi minulle, että olen oikealla asialla. Jos blogini tuo helpotusta yhdellekin naiselle/tytölle, olen onnellinen.

Ylläpidon kommentti: On käynyt ilmi ettei kyseinen henkilö ollutkaan Kassilan oppilas. Tosin on kertomuksia muista tapauksista (esim. Karoliina Hallenbergin tarina) jonka mukaan toisissa tapauksissa olisi käyttänyt tai yrittänyt käyttää asemansa ohjaajana väärin, mutta ainakaan tässä tapauksessa näin ei ollut. Vaikka väitteet pitäisivätkin paikkaansa, niin ei kuitenkaan takaa ettei kyseessä olisi esim. yksityisyyden suojan rikkomista.

Aloitus
LähetäLähetetty: Torstai 30.06.11 08:11 Vastaa lainaamalla viestiä
Kevättä

Muokkaisin toki aloitusta nätimmäksi, mutta silloin poikkeaisin totuudesta. Minä en ole tehnyt kyseisiä tekoja, olen vain viestin tuoja. Älkää ampuko viestin tuojaa...

LähetäLähetetty: Torstai 30.06.11 09:41 Vastaa lainaamalla viestiä
birendra

Jos kertomasi on totta, on tietenkin ihan hyvä että asia tulee esiin. Mutta... lainaan pikkasen blogistasi.

valon lapsi / Kevättä kirjoitti:
Kun T.K saapui Suomeen maaliskuussa 2011, hän halusi tavata suoraan asunnollani. Seksisuhteemme alkoi melkein heti koneen laskeuduttua. Näissä asioissa T.K ei turhia viivyttele.

Ymmärrätkö että sinäkään et tässä asiassa viivytellyt? Oliko pakko päästää miestä sisälle? Väkisinkö sinut maatiin?

Blogikirjoituksesi antaa ymmärtää että olet itse täysin syytön koko juttuun. Kuvailemiisi tapahtumiin tarvitaan kuitenkin kaksi halukasta ihmistä.

Vaikka varoittaisit nyt kaikkia maailman naisia tästä yhdestä opettajasta, niin ainahan maailmasta kiimaisia miehiä löytyy. Niin kauan kun sänkyyn hypätään käytännössä vieraan ihmisen kanssa, siitä tulee joissain tapauksissa seuraamaan sydänsuruja. Ehkä olisi fiksumpaa varoittaa naisia, ja miehiäkin, ryhtymästä liian nopeasti fyysiseen suhteeseen.

Ehdottaisin että sinä Kevättä ja muut tuntemasi ihmiset joilla on vastaavia kokemuksia otatte yhteyttä kyseisen opettajan mestariin ja pyydätte häntä tekemään asialle jotain. Opettajan ei pitäisi käyttäytyä tällain.

Amma?
LähetäLähetetty: Torstai 30.06.11 09:55 Vastaa lainaamalla viestiä
Kevättä

Kerro sinä, kuinka Ammaan saa yhteyden?

Jos Taavi olisi "tavallinen" mies, suhtautuisin tietenkin aivan eri tavalla.
Ei Taavi minua väkisin maannut, siitä en häntä syytä. Väittäisin kuitenkin, että hän käytti minuunkin manipulaatiota. Olin hänen rakkauspuheidensa ja runojensa aivopesemä. Kuvittelin, että niin henkinen mies on automaattisesti hyvä, hellä, huomioonottava, uskollinen. Kuvittelin, että hän jos kuka osaa rakastaa.
Taavi valehteli minulle, monessa asiassa. Hän esimerkiksi väitti haluavansa uskollisen parisuhteen, mutta kuitenkin petti minua ja toi tuliaiseksi sukupuolitaudin. Petoksenkin hän pimitti kauan, ja valehteli, ettei ole ollut muiden kanssa. Vartaloni paljasti totuuden.

Mielestäni ongelmallisinta tässä on se, että Taavi pitää itsestään yllä kuvaa, joka vastaa totuutta niin heikosti. Tätä kuvaa hyväksikäyttäen hän iskee aina uusia tyttöjä ja naisia. Olen nyt kuullut monilta ihmisiltä vastaavia tarinoita. Moni nainen on tarvinnut terapiaa selvitäkseen Taavin aiheuttamista haavoista.

Huolestuttavinta
LähetäLähetetty: Torstai 30.06.11 10:03 Vastaa lainaamalla viestiä
Kevättä

on tietenkin mieltymys erittäin nuoriin naisiin.

Minä en ole nunna, en puhu julkisesti selibaatin jalostavasta vaikutuksesta, enkä esitä hurskaampaa kuin olen. Miksi siis en saisi vaikka heittäytyäkin seksiin (mitä yleensä en tee).
Jos esittää puolipyhimystä, pitäisi käyttäytyä sen mukaan. Jos Taavi kertoisi julkisesti totuuden itsestään, olisi asia toinen. Silloin naiset voisivat vapaasti valita ottavatko riskin.

LähetäLähetetty: Torstai 30.06.11 10:10 Vastaa lainaamalla viestiä
birendra

Täältä voisi aloittaa: http://amma.fi/

Jos ei sieltä löydy ketään joka haluaa auttaa, niin Amma on ilmeisesti tulossa käymään suomessa syksyllä. Ei luulisi olevan täysin mahdotonta päästä hänelle ryhmänä asiansa esittämään jos pikkasen osaa neuvotella. Uskoisin että Ammaa ja hänen seuraajiaan kiinnostaa mitä "hänen nimissään" täällä päin puuhataan.

Re: Huolestuttavinta
LähetäLähetetty: Torstai 30.06.11 11:23 Vastaa lainaamalla viestiä
Subudhinath
Ylläpitäjä

Kevättä kirjoitti:
Minä en ole nunna, en puhu julkisesti selibaatin jalostavasta vaikutuksesta, enkä esitä hurskaampaa kuin olen. Miksi siis en saisi vaikka heittäytyäkin seksiin (mitä yleensä en tee).
Jos esittää puolipyhimystä, pitäisi käyttäytyä sen mukaan. Jos Taavi kertoisi julkisesti totuuden itsestään, olisi asia toinen. Silloin naiset voisivat vapaasti valita ottavatko riskin.

Minulla on tuttaviakin jotka olivat silloin tietämättä toisistaan suhteessa munkin kanssa. Ei siinä mitään jos munkki on avoimesti päättänyt jättää selibaattielämänsä toistaiseksi väliin, mutta jos joku on olevinaan selibaatissa... miksi näin usein naisissa epäillystä ei herä?

Tarkennus: En tarkoita TK:ta (joka ei myöskään ole munkki) vaan aivan toisesta järjestöstä olevaa munkkia.

Viimeinen muokkaaja, Subudhinath pvm Torstai 05.04.12 13:18, muokattu 1 kertaa

Epäilys
LähetäLähetetty: Torstai 30.06.11 20:07 Vastaa lainaamalla viestiä
Kevättä

Miksipä se epäilys heräisi? Jos toinen vakuuttaa haluavansa uskollista parisuhdetta, puhuu rakkaudesta ja kaikesta kauniista.
Tarkoitatko samaa munkkia?

Onko Taavi Kassila eettinen joogaopettaja?
  Jooga- ja meditaatiofoorumi Foorumin päävalikko » Yleinen keskustelu
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Sivu 1 Yht. 11  
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Seuraava

Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin  
Web-suunnittelu, ohjelmointi ja muut palvelut tämän foorumin tekijältä!