Kirjaudu sisään Rekisteröidy Ohje Käyttäjälista Haku Jooga- ja meditaatiofoorumi Foorumin päävalikko
Joogafoorumi - Keskustelufoorumi joogan ja meditaation harrastajille

Jooga- ja meditaatiofoorumi Foorumin päävalikko » Yleinen keskustelu » Joogalla lisää liikkuvuutta
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe 
Joogalla lisää liikkuvuutta
LähetäLähetetty: Perjantai 17.01.14 11:54 Vastaa lainaamalla viestiä
Jäykkä

Moro!

Alkuun hieman taustaa. Olen kolmekymppinen mies ja jäykkä kuin rautakanki. Suorilta jaloin lattian ja sormenpäiden väliin jää parikymmentä senttiä... Liikuntaa olen harrastanut ja harrastan paljon. Nykyään kestävyyslajeja ja kuntosalia 5-10 h / viikko.

Jäykkä olen ollut aina, mutta puuttuva notkeus ja ennen kaikkea sen ilmentymä - kömpelyys liikkeissä - on alkanut vaivaamaan viimeisen parin vuoden aikana. Joitain venyttelyitä olen kokeillutkin, mutta erittäin laihoin tuloksin. Liikkuvuus on lisääntynyt vain vähän ja myönteinen kehitys on pysähtynyt hyvin nopeasti. Olen ymmärtänyt, että joogalla jäykimpäänkin kroppaan on mahdollista saada huomattavasti lisää liikkuvuutta. Olenko oikeassa? Ja jos, niin miten suosittelisitte minua aloittamaan joogaamisen, kun tavoitteena olisi nimenomaan kropan kokonaisvaltaisen liikkuvuuden lisääminen?

Kiitokset jo etukäteen vastauksista!

- Jäykkis
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

LähetäLähetetty: Perjantai 17.01.14 12:28 Vastaa lainaamalla viestiä
Kim

Morjes Jäykkä

Kolmenkympin korvilla kroppa muuttuu ja alkaa jäykistyä eri lailla kuin ennen juu, kokemusta on Smile

Koska sulla ilmeisesti on jo vahvat lihakset ja stamina kunnossa niin haepa YouTubesta ja netistä tieton yin joogasta (engl. yin yoga). Ei se ole sen kummoisempi homma kuin tehdä pitkiä venytyksiä huolellisesti. Urheilun parissa venyttely on usein semmosta tököttelyä, eikä varsinaisesti lisää notkeutta tai liikelaajuutta. Ota muutama perusvenytys ja venytä jokaista asentoa hiljakseen ja pitkään.

Re: Joogalla lisää liikkuvuutta
LähetäLähetetty: Perjantai 17.01.14 15:00 Vastaa lainaamalla viestiä
birendra

Paikallisen joogaopettajan puheille vaan. Kannattaa ehkä valita joku hatha, astanga tai iyengar - tyylin edustaja. Nämä kun painottavat enemmän tätä fyysistä puolta. Tai sitten teet kuten Kim neuvoi.

Päivittäinen harjoittaminen on tärkeätä. Kerran pari viikossa venyttely ei lisää liikkuvuutta paljoakaan. Lihasten rentouttaminen venytyksen aikana on toinen tärkeä juttu. Ja tietenkin hengittäminen...

I am he as you are he as you are me and we are all together. - Beatles
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

Joogalla lisää liikkuvuutta
  Jooga- ja meditaatiofoorumi Foorumin päävalikko » Yleinen keskustelu
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Sivu 1 Yht. 1  

Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin  
Web-suunnittelu, ohjelmointi ja muut palvelut tämän foorumin tekijältä!